פעילות תרומה לקהילה – הסיפור

פעילות תרומה לקהילה – הסיפור

שמי אדם סופר, סטודנט להנדסת מערכות תקשורת באוניברסיטת בן גוריון, כיום מנהל מעבדת פאבלאב בפארק קרסו למדע, מסיים שנה רביעית בתוכנית אופקים להייטק.

בחודש יוני כשהתחלתי חפיפה לתפקיד וחקרתי קצת על הדפסות בתלת מימד, ראיתי תמונות מפעילות תרומה לקהילה בארה"ב, מה שעשו שם היה הדפסה של ספרים לעיוורים. הייחוד של הספרים המודפסים היה שהציורים והאותיות, כולן הודגשו ונוצרו כתבליטים, כך ילדים יכלו לקרוא ו"לראות" ציורים בעזרת הידיים.

כחלק מתוכנית אופקים להייטק גם אני מתנדב ועוזר לקהילה. במהלך השנים האחרונות עשיתי פר"ח, לימדתי מתמטיקה, התנדבתי בהדרכה. השנה כשראיתי את ההדפסות האלו הבנתי שיש לי משאב איתו אני יכול לתרום לסביבה שלי, לקהילה שלי, לילדים לקויי ראייה בעיר באר שבע, בצורה יצאת דופן להתחיל מיזם חדש ומשמעותי.

הרעיון היה פשוט – הנגשת משחקים, ספרים ומוצרים לטובת ילדים בעלי לקות ראייה או עיכוב התפתחותי.

כשספרתי על הרעיון להנהלה שלי ולמנהלת המלגה רחל קשת, נשמע שכולם התלהבו. יצרתי קשר עם מנהלת גן אלי"ע חנית והיא מיד קבעה לי פגישה עם הצוות הרפואי והחינוכי של הגן.

ספרתי להן על הספרים ותוך שניות סערת מוחות השתוללה בחדר, כשרעיון אחר רעיון צפים ונרשמים. הכול היה מוכן לפעילות ולתרומה חוץ מדבר אחד, היה חסר לי צוות שיעזור לי ליישם את התוכנית.

כחודש וחצי לאחר אותה פגישה, נגמר החוג שלנו למומחים והיה לי ברור שזכיתי בכוח האדם הכי נכון שיכלתי לבקש לעצמי – הילדים בוגרי החוג.

אז בשיתוף מעבדת התלת מימד של פארק קרסו, בדרבון מלגת אופקים להייטק ובנכונותם של הילדים לעזור, החלטנו להיפגש ביום רביעי  ה23.8.17 ולהתחיל את התרומה שלנו לקהילה – פעילות בשם "ילדים כותבים לילדים".

הילדים בוגרי החוג, המתנדבים מצוות ההדרכה שלנו ואני, נפגשנו ל4 שעות אינטנסיביות. באנו "לתת עבודה".

בתחילת הפגישה, בהמשך לשיחה עם הצוות הרפואי והחינוכי של הגן, הילדים העלו רעיונות, חילקתי עבודה בין המומחים שלנו והתחלנו למדל!

בשעתיים הראשונות כל ילד עבד על מחשב אחר, למדנו לתרגם עברית ומספרים לברייל, למדנו פתרונות חדשים בתוכנה, עברתי בין המחשבים וראיתי את הרעיונות שלנו מקבלים צורה וירטואלית.

התכנסנו לשיחת אמצע והתחלנו להדפיס אבי טיפוס. זאת מכיוון שהמדפסות מדויקות עד כדי סטייה קטנה.

                           

אם לדוגמא נרצה להכין צעצוע הרכבה, יש לבדוק שמנגנון ההרכבה בגודל נכון, אם נרצה לייצר קובייה, נבדוק שהפינות שלה לא חדות… כך, שעה לאחר מכן אבי הטיפוס נורו מהמדפסות וכל ילד קיבל את הדגם שלו, העלינו רעיונות לשיפור ביחד וחזרנו למקצה תיקונים.

כמובן שעבודה בכל הכוח דורשת הפסקה בכל הכוח, אז הזמנו פיצה ועשינו הפסקת אוכל בזמן שהתוצרים המשודרגים והמלאים מודפסים.

לקראת סוף הפעילות חילקנו משימות המשך, הספרים לדוגמא, היו מורכבים ודרשו עוד עבודה. מבחינתנו זו הייתה פעילות ראשונה מבין סדרה של פעילויות. צעד ראשון לקראת שיתוף פעולה בין ילדים, מעבדה רווית משאבים וילדים קטנים יותר שיכולים ליהנות מהעבודה שלנו.

אהבת?
שתף עם חבריך